MOBILITY MOTORS SWEDEN AB / PRESSMEDDELANDE

PRESSMEDDELANDE 15 april 2021

Mobility Motors blir återförsäljare för Isuzu

Från och med april är Mobility Motors återförsäljare för Isuzu.

Mobility Motors är sedan tidigare återförsäljare för Isuzu i Malmö. I och med detta kommer företaget att bistå såväl gamla som blivande Isuzu-ägare från sina fyra fullserviceanläggningar.

” Nya D-Max sätter standard för hela pickup-segmentet. Klassledande säkerhet, fantastisk komfort och överlägsen kvalitet. Vi ser verkligen fram emot att kunna erbjuda detta suveräna arbetsfordon i alla våra anläggningar”, säger Dino Dimitrios Lenis, vd för Mobility Motors.

Isuzu är Japans äldsta och största lastbilstillverkare. Rötterna sträcker sig tillbaka till 1916 och tillverkningen startade 1922 i Ishikawajima Automotive Works Company. Idag tillverkas drygt 700.000 lastbilar, bussar och pickuper per år. Isuzu Pickup har klassledande dragvikt på hela 3.500 kg samt en bränsleeffektiv motor med låg förbrukning.

– Isuzu Sverige avser bygga Sveriges bästa åf- och servicenät och nu har vi bra täckning även i och runt Stockholm. Det är med stor glädje vi välkomnar dessa historisk duktiga transportbilsäljare som medlemmar i Team Isuzu, säger Per Håkansson, varumärkesdirektör för Isuzu Sverige.

Mobility Motors, i sin tur, grundades 2005 och är ett familjeägt företag, under familjen Roelofsen.

Idag finns Mobility Motors på fyra platser runtom i landet (Bromma, Sätra, Malmö och Lund) samt representerade av dotterbolag i Falun, Norrtälje och Sätra med totalt 181 anställda. De goda samarbeten med de märken som finns inom gruppen är Nissan, Mercedes-Benz, Hyundai, Isuzu, Maxus och Mazda . Gruppen omsatte drygt 1,3 Mdkr under 2020.