MOBILITY MOTORS SWEDEN AB / PRESSMEDDELANDE 15 april 2021

PRESSMEDDELANDE 15 april 2021

PRESSMEDDELANDE 15 april 2021

Mobility Motors blir återförsäljare för Isuzu

Från och med april är Mobility Motors återförsäljare för Isuzu.

Mobility Motors är sedan tidigare återförsäljare för Isuzu i Malmö. I och med detta kommer företaget att bistå såväl gamla som blivande Isuzu-ägare från sina fyra fullserviceanläggningar.

” Nya D-Max sätter standard för hela pickup-segmentet. Klassledande säkerhet, fantastisk komfort och överlägsen kvalitet. Vi ser verkligen fram emot att kunna erbjuda detta suveräna arbetsfordon i alla våra anläggningar”, säger Dino Dimitrios Lenis, vd för Mobility Motors.

Isuzu är Japans äldsta och största lastbilstillverkare. Rötterna sträcker sig tillbaka till 1916 och tillverkningen startade 1922 i Ishikawajima Automotive Works Company. Idag tillverkas drygt 700.000 lastbilar, bussar och pickuper per år. Isuzu Pickup har klassledande dragvikt på hela 3.500 kg samt en bränsleeffektiv motor med låg förbrukning.

– Isuzu Sverige avser bygga Sveriges bästa åf- och servicenät och nu har vi bra täckning även i och runt Stockholm. Det är med stor glädje vi välkomnar dessa historisk duktiga transportbilsäljare som medlemmar i Team Isuzu, säger Per Håkansson, varumärkesdirektör för Isuzu Sverige.

Mobility Motors, i sin tur, grundades 2005 och är ett familjeägt företag, under familjen Roelofsen.

Idag finns Mobility Motors på fyra platser runtom i landet (Bromma, Sätra, Malmö och Lund) samt representerade av dotterbolag i Falun, Norrtälje och Sätra med totalt 181 anställda. De goda samarbeten med de märken som finns inom gruppen är Nissan, Mercedes-Benz, Hyundai, Isuzu, Maxus och Mazda . Gruppen omsatte drygt 1,3 Mdkr under 2020.