Tillbaka

NISSAN LANSERAR PRAKTISKT UTBYTESPROGRAM MED FÄRDIGLACKERADE STÖTFÅNGARE

  • Nu kan man få färdiglackerade stötfångare (fram och bak) hos sin Nissan-återförsäljare när de behöver bytas
  • Säkerställer reparationer av fabriksmässig kvalitet på bråkdelen av den tid det skulle ta på en karosseriverkstad
  • I sortimentet finns 28 färger för 7 Nissan-modeller (både tidigare och nuvarande)

Till Nissans modeller finns en hel svit av avancerad säkerhetsutrustning för att minska olycksrisken, t.ex. Around View Monitor, Blind Spot Warning och Forward Emergency Braking.

 

Men repor och bucklor är något som är svårt att undvika. Därför har Nissan sjösatt en ny innovativ lösning som hjälper kunderna att få sin ögonsten tillbaka i nybilsskick, så fort det bara går. 

Programmet med färdiglackerade stötfångare har tagits fram för att ge kunderna tillgång till en snabb och effektiv metod för att få sin bil reparerad efter en sammanstötning i låg hastighet. Siffror från den europeiska försäkringsbranschen visar att ca 70% av alla bilolyckor i dag hör till denna kategori.*

 

Genom att färdiglackerade stötfångare finns att få från lager, kan återförsäljarna garantera att färgen alltid matchar perfekt och har en finish av fabriksmässig kvalitet, få leverans redan nästa dag till sin verkstad och på så sätt göra sina kunder ännu nöjdare. 

Färdiglackerade stötfångare finns för de nuvarande versionerna av Nissan JUKE, QASHQAI och NOTE, liksom till föregångarna för dessa tre bilar. Med Qashqai+2 betyder det totalt 7 modeller och 28 olika exteriörfärger. Både främre och bakre stötfångare omfattas av programmet och de lackeringsprocesser och leverantörer som används håller samma standard som de vid Nissans fabriker i Europa.

Lanseringen följer på det framgångsrika program för lackerade backspegelkåpor som drogs igång 2012 och erbjuder motsvarande tjänst.

Vincent Wijnen, Vice President för After Sales-avdelningen på Nissan Europe, säger i en kommentar: ”Vårt program med färdiglackerade stötfångare är ett utmärkt exempel på företaget Nissans kärnvärden – enastående kvalitet och enastående kundservice. Programmet kommer att ge fördelar både för våra kunder och våra återförsäljare.”

*Källa: CARE 2014 EU olycksstatistik