Tillbaka

NISSAN QASHQAI KOPPLAR UPP SIG

  • Nissan Qashqai Style 360 är fullsmockad med teknik
  • AVM - Around View Monitor och Nissan Connect är standardutrustning
  • Att Style 360 är en innovativ bil avspeglas i den nya kampanjen där vi anväder oss av Shazam för att koppla kunderna till information om Qashqai.
  • Till finesserna hör ett panoramaglastak liksom takreling och backspegelkåpor i svart, högglanspolerat utförande
  • Pris från 219 900 kr

Nissan Qashqai Style 360 har alla de rätta kontakterna. Helt i linje med all den teknik som den senaste versionen av den segmentbildande crossovern har proppats full med, kan alla Qashqai-älskare nu utforska vad Style 360 har att erbjuda - via sina mobiltelefoner.

Genom att använda Shazam, den ledande media-appen, kan alla som ser Qashqais sprillans nya TV-reklam, hoppa till en ny mobilsajt som handlar speciellt om Style 360 - direkt från vardagsrumssoffan.

Förutom information om bilen hittar man här även helt unikt innehåll, däribland ett spel där det gäller att på tid parkera en virtuell Qashqai genom att använda en simulerad AVM - Around View Monitor - det innovativa system som med hjälp av 4 vidvinkelkameror ger föraren en "fågelvy" 360° runt om bilen. De med de bästa tiderna i spelet går vidare till en Europa-tävling för att avgöra vem som är den mest snabbfingrade virtuelle Qashqai-föraren.

Helt i linje med Nissans löfte att alltid leverera innovationer som fascinerar, är avancerade Qashqai Style 360 fullproppad med teknik som gör den till en mästare på att hålla kontakten i stan.

Till finesserna i Qashqai Style 360 hör t.ex. Nissan Connect, ett helintegrerat navigations-, kommunikations- och ljudsystem med Apple iPod-anslutning och Bluetooth.

"2007, när Qashqai gav upphov till det nya segmentet för kompakta crossovers, startade den en verklig trend på marknaden. Den tuffa designen i kombination med den effektiva cityförmågan har länge varit viktiga faktorer för dess framgångar. För att förbättra citytalangerna ännu mer, levereras nya Qashqai Style 360 som standard med AVM - Around View Monitor, en teknik som Nissan är ensamt om i detta segment och som man vanligtvis endast hittar i dyra lyxbilar", förklarar Taina Erkkilä, Kommunikationsdirektör, Nissan Nordic Europe.

Efter att ha premiärvisats vid bilsalongen i Paris i september 2012, börjar Qashqai Style 360* att säljas i Europa nu i januari. Den bygger vidare på styrkorna hos de nuvarande versionerna som till dags dato sålts i 1,4 miljoner exemplar. Utrusningsnivån Style 360 finns att få till alla motor- och växellådsalternativ, både för Qashqai och Qashqai+2.

En av de populäraste varianterna blir sannolikt den rosade 1.6 dCi-dieseln som är försedd med ett stopp/start-system, har CO2-utsläpp på låga 119 g/km och endast drar 4,5 l/100 km vid blandad körning.

Förutom med AVM - Around View Monitor är Style 360 utrustad med takreling och backspegelkåpor i svart, högglanspolerad lackering och med 18"-lättmetallfälgar i en särpräglad design. Tonade rutor och ett lyxigt panoramaglastak är också standard.

I kupén hittar vi del. läderklädda säten, dörrpaneler och armstöd i konstläder, liksom svart växelspaksdekor och svarta dörrhandtag i högglanspolerat utförande. Style 360 kan fås i alla nuvarande Qashqai-färger samt i Pearl White, som är ny för modellen.

Den europeiska reklamkampanjen, som drar igång den 9:e januari på TV, i annonser och digitala medier, är den senaste i en lång rad som på ett teatraliskt sätt skildrar förhållandet mellan Qashqai - ur-crossovern - och stadsmiljön.

Efter att i tidigare reklam ha klarat paintball-attacker, rasande byggnadsställningar och klotter, är temat denna gången att ur-crossovern tack vare sin avancerade teknik "öppnar upp ".

Info till redaktören: