Jobba hos Mobility Motors

SÄTRA

ACCOUNT MANAGER/FÖRETAGSSÄLJARE

Vi söker nu en Account Manager/Företagssäljare som kan ansvara för tillväxt inom vår B2B-försäljning och hantering av befintliga företagskunder.

Du hjälper kunden genom anpassade billösningar som utgår ifrån dennes behov. Som säljare äger du hela processen från prospektering till avslut samt uppföljning hos både nya kunder och vår befintliga kundstock. Du vägleder kunderna till rätt lösning och skapar förutsättningar för att dessa ska kunna ha en hållbar fordonslösning och därför bli en återkommande kund.

Du kommer att utgå ifrån vår anläggning i Sätra, men spendera en hel del tid ute hos kund.

Som säljare för Nissan drar du nytta av ett av marknadens starkaste modellprogram, när det gäller både person- och transportbilar.

Vi söker dig som:

Vi ser helst att du har några års erfarenhet av försäljningsarbete – gärna inom B2B – och att du har goda ekonomiska och administrativa färdigheter.

Vidare så tror vi att du har ett ödmjukt sätt, förmåga att läsa kunder på ett bra sätt, är ordningsam, stresstålig och att du brinner för att ge kunderna mer än de förväntar sig.

Du är också en samarbetsvillig
person som passar bra in i gruppen och förstår vikten av teamwork.

Det är inget krav med tidigare erfarenhet från fordonsbranschen, men givetvis ser vi det som en fördel.

Vi erbjuder arbete hos Sveriges största Nissan-exklusiva återförsäljare, med allt vad det innebär – ett väl fungerande försäljningsteam inom en organisation med starka framtidsutsikter samt möjligheten att företräda ett bilmärke med urstarkt modellprogram.

Vi erbjuder arbete i ett väl sammansvetsat försäljningsteam i en organisation med stark framtidstro.

För eventuella frågor och ytterligare
information, kontakta försäljningschef Rafi Gori på 08-603 27 06

Observera tjänsten kommer att tillsättas snarast möjligt.

Ansökan
Skicka ansökan till Försäljningschef, Rafi Gori.
Vi tar endast emot ansökan via epost: rafi.gori@mbil.se


 

Servicerådgivare med garantiansvar

Till vår serviceverkstad i Sätra söker vi nu servicerådgivare som även kommer att ta över huvudansvaret för vårt arbete med garantier.


Dina arbetsuppgifter
Som servicerådgivare är du vårt ansikte utåt och den vår kund möter först vid ett besök på vår anläggning. Du arbetar med att ta hand om kund, ta emot bil och skapa arbetsorder samt är länken mellan kund och verkstad. Du ansvarar för att vår kund känner sig väl mottagen och gör alltid ditt yttersta för att dennes upplevelse hos oss ska vara så positiv som möjligt. Vidare kommer du att ta över ansvaret för vårt garantiarbete vilket innebär att du kommer att hantera alla våra garantiärenden samt säkerställa att detta arbete och våra processer följer givna rekommendationer och regler.

I Rollen
Där ingår att agera generalagentens expert i garantihandläggningen. Du behöver kontinuerligt vara påläst på ändrade krav och rutiner kring garantiregler. En del i arbetet kan innefatta att man i vissa fall måste göra övergripande förändringar i arbetsrutinerna då reglerna för garanti ibland ändras. Då är garantihandläggaren inte bara språkrör utan också den som tillsammans med verkstadschefen ser till att förändringen sker. Du arbetar främst över telefon, men även via mail.

Vår generalagent kontrollerar vårt garantiarbete och våra processer för att säkerställa att vi följer fabrikens rekommendationer. I arbetet ingår också fakturering av garantiärenden och serviceavtal

Mycket av arbetet är av administrativ karaktär och innebär att dokumentera uppgifter om vilka olika fel som finns på fordonen. Du ska också säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet och kvalitet samt hög kompetens och servicenivå.

Din profil
För att matcha rollen har du tidigare erfarenhet från en kundorienterad roll i service/bilbranschen. Eftersom du blir vår interna garantispecialist ser vi att du idag är en självgående och trygg och strukturerad person. Starkt meriterande är om du tidigare har arbetat med garantier. Viktigt för rollen är att du är service- och kvalitetsmedveten samt en positiv och social person som trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Likt oss andra är du en prestigelös kollega som gillar att hjälpas åt och ha kul på jobbet.

Vi erbjuder dig en viktig, social och varierad roll i ett stabilt familjeföretag som ständigt strävar efter kvalité och gemenskap.

Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen att skicka din ansökan via E-post till:
Mats Wirdbo, Verkstadschef - mats.wirdbo@mbil.se

MALMÖ

Servicemekaniker/Fordonstekniker

Vi söker dig som vill utvecklas med oss och gillar problemlösning och diagnostik.

- Dokumenterade utbildningar hos Nissan eller annat bilmärke.

- Hög servicekänsla = Kunden i fokus

- Flytande svenska i tal och skrift

- AC-certifiering, meriterande men ej krav

- Lätt att läsa verkstadsmanualer, då språket många gånger är Engelska så är detta ett krav

- Metodisk

- Hungrig och envis på att ta hand om bilar med problem.

- Datorvana

Vi har löpande utbildningar tillsammans med Nissan för att upprätthålla en god servicenivå.

Körkort
B körkort fordras.

Ansökan
Skicka ansökan till verkstadschef, Roger Nilsson.
Vi tar emot ansökan via epost: roger.nilsson@mbil.se